Wednesday, March 28, 2012

Inspirasi Bunga Dulang Hantaran

Sekarang tengah pikir-pikir untuk bunga dulang nt nk yg macam mane. Jom cari idea bunga dulang 
^_^
Ni contoh bunga stoking

yang ni klo berkenan boleh tempah dengan PUAN PATIMAH ABAS  klo xslah bunga ni RM20

Dip Flower/ Bunga celup 
boleh dpt kt link SINI




Klo cmni plak gne Fresh Flowers


p/s: terpikat dengan bunga celup...tp harga die mahal la...hmmm nk try DIY dip flower la lepas ni...
kne cri barang2 tuk dip ni.


Air Asia Promotion


Wah kne grab promotion ni tuk honeymoon kami..hehe Jom kte ramai-ramai fly with Air Asia

Tuesday, March 27, 2012

Inspirasi Baju Nikah

Tengah fikir sama ada nk DIY bju nikah or beli siap je..Jom cari idea ^_^




 Yang ni cantik jgk tp En.tunang ckp sesuai tu org yg rendah cm saya T_T
ni plak design dari Hatta Dolmat






p/s: berkenan ngn baju elyana tp xmampu la nk suh Hatta Dolmat yg wat kn..huhu.. jom usaha tuk DIY..jiayou sahirah ^_*v

Monday, March 26, 2012

Saturday, March 24, 2012

Wednesday, March 21, 2012

Rumah yang Unik


1. Rumah Terbalik, Tamparuli Sabah

Rumah ini terletak di Kg. Telibong,Tamparuli Sabah. Jom kte layan tgk rumah terbalik ni. Boleh la refer Rumah Terbalik untuk maklumat lanjut.

2. Unique house, Szymbark
Rumah ni megambil masa lebih 3 minggu dari tempoh rumah biasa disiapkanu. Berapa lama tu??? hehe saya pun xpasti ^_^

3. Rumah yang dibuat dia atas batu besar
Tuan empunya rumah ini ialah Henry Wood seorang architecture di Boston.

4. Rumah diantara dua batu
 Rumah ini terletak di Portugal. Mesti sejuk je dalam batu ni.

5. Rumah dalam bukit
 Villa Vals telah dibina oleh Bjarne Mastenbroek.Ia dibina kerana tidak pereka tidak mahu mengubah keadaan bukit dengan kata lain to keep nature of the hill. 



:: Picture credit to Mr.Google ::

Tuesday, March 20, 2012

Awesome Bridge in the World

 1. Copenhagen Harbour Bridge, Denmark


2. Helix Bridge, in the Marina Bay, Singapore

 This bridge is across Singapore river and carries pedestrians. The length is 280m. 

3. Handerson Waves Bridge, Singapore
 
 This bridge also carries pedestrians. It about 274m long.

4. Banpo Bridge, South Korea
The Moonlight Rainbow Fountain is longest bridge fountain in the world. With 10,000 LED nozzles that run along both sides about 1,140m long, shooting out 190 tons of water per minute. This is Awesome!!!

5. Nanpu Bridge, Shanghai China.



6. Sheikh Rashid bin Saeed Crossing, Dubai

Total length is 1,600m. The bridge will link the localities of Al Jaddaf and Bur Dubai. This bridge expected to finish construction in 2012.

7. Sheikh Zayed Bridge, Dubai

This bridge length is about 842m.

8. Webb Bridge, Australia 
This pedestrian circle bridge is above Yarra River. The  aarchitecture was designed by Robert Owen, an Australia artist and Denton Corker Marshall Architects. 


p/s:: ble la leh amik gambar sume ni sendiri ::mood: berangan::

All picture credit to :Mr.Google ^_^

Friday, March 16, 2012

Kerinduan

Lately selalu de masalah slalu rase berdenyut-denyut n mata kedip-kedip. maybe xsabar nak jmpe mak abah yg g umrah dr minggu lepas. Cuti dh lulus so esk yeaa....xyah keje hehe (ske btol xyah kje)
Esok kol 9 pagi gerak dr Shah Alam ke KLIA mak n abah mby akan smpai kol 10.30 or 11am. 
Hope they safely arrive Malaysia

::Mode xsabar ^_^::

Friday, March 9, 2012

Berdenyut-denyut


Dari pagi terganggu dengan anggota badan berdenyut-denyut, yang xtahan tu selang sejam (lbh kurang la) asyik denyut je. So amik keputusan search pasal rahsia anggota badan berdenyut. Just to share n don't believe it, just for fun (^_*)V
 
Rahsia berdenyut pada anggota badan :

1. Jika berdenyut pada seluruh badan : Maknanya akan melihat/berjumpa dengan seseorang yang bermakna pada kita.
2. Jika berdenyut pada semua bahagian kepala : Akan mendapatkan harta dan dikasihi/disayangi oleh orang lain.
3.   Di dahi kanan : Akan mendapatkan harta halal.
4.   Di dahi kiri : Akan mendapatkan kebaikan dari keluarga dan beruntung.
5.   Di ubun-ubun : Akan menjadi orang berpangkat.
6.   Pada alis kanan : Akan bertemu dengan kekasih.
7.   Pada alis kiri : Disayangi kekasih.
8.   Pada kelopak mata kanan : Akan memperolehi harta halal.
9.   Pada kelopak mata kiri : Akan dapat bertemu dengan orang tua yang jauh.
10. Pada tempat keluar airmata kanan : Akan menangis.
11. Pada tempat keluar air mata kiri : Akan kesusahan/bersedih.
12. Pada telinga kanan : Akan mendapatkan harta yang baik.
13. Pada telinga kiri : Keluarga yang jauh akan datang.
14. Pada daun telinga kanan : Akan mendapatkan harta.
15. Pada daun telinga kiri : Akan disindir orang/akan menengar umpatan orang.
16. Pada tepi dahi : Akan merasa benci dan kehilangan sesuatu yang berharga dalam hidup.
17. Pada pipi kiri : Akan sakit semasa berada dirantauan.
18. Pada pipi kanan : Akan mendapatkan pekerjaan.
19. Pada abdomen kanan : Akan menghindar dari sesuatu.
20. Pada abdomen kiri : Akan mengatakan sesuatu yang tak baik.
21. Pada dagu kanan : Akan dimuliakan oleh orang tua ataupun mendapatkan harta.
22. Pada dagu kiri : Akan mendapatkan pekerjaan yang baik.
23. Pada kerongkong kanan : Akan mendapat sedikit kesusahan.
24. Pada kerongkong kiri : Akan mendapat nahas.
25. Pada leher kanan : Akan mendapat sakit yang diakibatkan oleh kecelakaan.
26. Pada leher kiri : Akan bergembira atau akan bercuti ketempat yang jauh.
27. Di bawah ketiak kanan : Akan hilang sedikit hartanya.
28. Di bawah ketiak kiri : Akan menerima berita dari jauh.
29. Pada bahu kanan : Akan menghindar/meniggalkan  sesuatu.
30. Pada bahu kiri : Akan mendapatkan penghargaan dari orang lain.
31. Pada belikat kanan : Akan bergembira/bersuka ria.
32. Pada belikat kiri : Akan dimuliakan oleh orang lain.
33. Pada perut kanan : Akan mendapatkan rezeki yang banyak.
34. Pada perut kiri : Akan mendapatkan kebaikan.
35. Pada lengan kanan : Akan bertemu dengan kekasih.
36. Pada lengan kiri : Akan berpisah dengan kekasih/isteri.
37. Pada siku kanan : Akan mengalami kemarahan.
38. Pada siku kiri : Kekasihnya akan datang.
39. Pada telapak tangan kanan : Akan mendapatkan harta.
40. Pada telapak tangan kiri : Akan mendapatkan harta dari orang lain.
41. Pada belakang badan bahagian kanan : Akan kedatangan orang penting.
42. Pada belakang badan bahagian kiri : Akan melakukan perbuatan yang buruk.
43. Pada bontot kanan : Akan didatangi oleh keluarga.
44. Pada bontot kiri : Akan berkahwin.
45. Pada paha kanan : Akan mendapatkan harta.
46. Pada paha kiri : Akan kehilangan harta.
47. Pada tumit kiri : Akan mendapatkan harta.
48. Pada tumit kiri : Akan mendapatkan harta.
49. Pada telapak kaki kanan : Akan mendapatkan kesusahan.
50. Pada telapak kaki kiri : Akan merantau/bepergian ketempat yang jauh.

Maybe rindu ngn mak n abah yg g umrah...T T

Credit to: Eikieyn Ishak

Wednesday, March 7, 2012

Testing

First post using my hp
posted from Bloggeroid

Flower Crochet

Akhirnya berjaya buat flower crochet. 

Rose 

xtau nama hehe..


Hope dapat siap buat semua bunga b4 bln 8. After that boleh focus benda lain plak.
 ^_^